تحریریه سیس نی نی
0 نظر

نکات اساسی هنگام خرید لباس کودک

نکات اساسی هنگام خرید لباس کودک

دانستن این نکته لازم است که کودک نمی تواند زبان باز کرده نظر و یا احیانا گلایه هایش را در مورد لباس خود بیان کند لذا لازم است تا والدین در انتخاب و خرید لباس کودک نهایت دقت و ظرافت را به خرج داده راحت ترین لباس ممکن را برای او تهیه کنند تا کودک دلبندشان در راحتی و آرامش هر روز قد کشیده بالیده تر شود.

 

لباس بچه و نکاتی که باید هنگام خرید آن رعایت کرد 

یکی از دل نشین ترین صحنه هایی که به قول معروف قند در دل آدم آب می کند مشاهده ی یک کودک در لباس جدید و زیبایش است. لباس کودک و نکاتی که باید در هنگام خرید رعایت کرد مقوله ی مهمی است. زیرا علاوه بر زیبای بخشی به ظاهر کودک ارتباط مستقیمی با سلامتی و بهداشت او دارد. پوست به عنوان بیرونی ترین لایه ی بدن که در ارتباط مستقیم با اشیا و اجسام است دارای مکانیزم های دفاعی برای مقابله با انواع میکروب ها و آلودگی ها است. اما این ارگان در آغازین سالهای زندگی کودک در ضعیف ترین حالت خود به سر می برد و هر گونه تماس با جسم آلوده و یا زبر و خشن می تواند به آن آسیب برساند. لذا والدین باید در هنگام تهیه ی لباس کودک که نزدیکترین تماس را با پوست او دارد نسبت به این مساله دقت نظر کافی داشته باشند.
 
 

نکات اساسی که در هنگام خرید لباس کودک باید به آن توجه نمود.

برای کسانی که برای اولین بار قرار است احساس شیرین پدر و مادر شدن را تجربه کنند ، خرید لباس کودک در عین لذت بخش بودن تا حدی چالش برانگیز نیز هست. واقعیت این است که بازار لباس کودک به حدی رنگارنگ و دلفریب است که والدین اگر آگاهی و دانش کافی در مورد نوع، جنس و کیفیت لباس نداشته باشند ممکن است در هنگام خرید دچار اشتباهاتی شوند که بعدا پشیمانی برای آنها به دنبال داشته باشد. توجه به چند نکته مهم در این باره می تواند راه گشا بوده به شما در انتخاب اصولی و درست لباس کودکتان کمک کند. در ادامه به بررسی برخی از این نکات و معیارها خواهیم پرداخت.

لباس های الیاف مصنوعی نخرید

از آنجایی که لباس در تماس مستقیم با پوست قرار دارد هم می تواند در صورت نرم و سبک و راحت بودن راحتی و شادابی را برای کودک به ارمغان بیاورد و هم می تواند در صورت زبر و خشن بودن باعث اذیت و خراش پوست لطیف کودک شود. در انتخاب لباس کودک نباید لباس هایی را خرید که در آن ها از الیاف مصنوعی استفاده شده باشد. زیرا این لباس ها نه تنها از نرمی و لطافت کافی برخوردار نیستند بلکه می توانند باعث نفوذ سرما در پوست کودک شوند. از طرفی مانع تنفس پوست شده مخصوصا در فصول گرم باعث عرق شدید و عرق سوزی نوزاد می شوند. بهترین جنس برای لباس کودک پنبه یا کتان است که هم از گرمی و نرمی بالایی برخوردار است هم شستشوی آن ها آسان تر است..

برای لباس کودک رنگ شاد انتخاب کنید

بر هیچ کسی پوشیده نیست که رنگ تاثیر مستقیمی بر خلق و خوی پیر و جوان می گذارد کودک نیز از این تاثیر نه تنها مستثنی نیست بلکه بیش از دیگران از مشاهده ی رنگ های گرم و سرد تاثیر می پذیرد. در وهله ی اول بهترین  رنگ برای لباس کودک رنگ سفید است زیرا در عین اینکه برای کودک و حتی مادر نشاط بخش و دل انگیز است با نشان دادن لکه ها لزوم شستشو را به مادر گوشزد کرده و کودک را از کثیفی و آلودگی های پنهان در لباس دور نگه داشته بهداشت او را تضمین می کند. هر رنگ شاد دیگری مانند زرد، صورتی، سبز، آبی نیز می توانند انتخاب های مناسبی باشند
 
 
 

در انتخاب لباس به راحت بودن آن دقت نمایید

شاید بتوان گفت مهم ترین فاکتور در خرید لباس کودک راحتی لباس کودک است. این راحتی را از ابعاد مختلفی می توان مد نظر قرار داد. با دقت در لباس بچه و نکاتی که در هنگام خرید باید رعایت کرد، می توانید بهترین انتخاب را از جهت راحتی لباس داشته باشید. در مبحث راحتی لباس بچه موارد زیر را در نظر داشته باشید

 لباس های نخی انتخاب کنید

 راحت ترین لباس ها برای کودک لباس نخی است. بافت نرم و راحت آن با پوست سازگار بوده راحتی و سلامتی را برای پوست کودک به ارمغان می آورد. این لباس ها راحت شسته شده و خشک می شوند و با تبادل راحت هوا مانع از احساس گرمای شدید و یا عرق سوز شدن نوزاد می شوند. در فروشگاه از فروشنده لباس تمام نخی طلب کرده و برچسب لباس را نیز چک کنید تا از عدم وجود پلاستیک در تاروپود لباس مطمئن شوید.

لباسی بخرید که باز و بسته شدن آن راحت باشد.

در هنگام خرید لباس کودک، دکمه ها را چند بار باز و بسته کنید تا از راحت باز و بسته شدن آن اطمینان حاصل کنید. سایز دکمه ها نیز مهم است. از آنجائیکه در ماه های اول، نوزاد بیشتر در حالت دراز کش و غلطان است دکمه های بزرگ می توانند باعث اذیت شدن کودک شوند. تعداد دکمه ها نیز بهتر است کم باشد تا عمل تعویض لباس زمان بر نشود. در واقع باز و بسته شدن راحت لباس حرف آخر را می زند.

لباس تنگ نخرید

  به هیچ عنوان برای کودک لباس تنگ نخرید این مساله نه تنها باعث عمر مفید لباس می شود بلکه خطر عرق سوز شدن کودک و حتی مشکل در جریان گردش خون را نیز می تواند در پی داشته باشد. تنگی در قسمت یقه خطرناک تر است و در صورت تنگی شدید خطر خفگی را ممکن است برای کودک ایجاد کند. بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که یقه ی آن با چسب باز و بسته می شود این نکته باعث می شود کودک و مادر در هنگام تعویض لباس اذیت نشوند.

 سخن آخر

 در پایان ذکر این نکته لازم است که کودک نمی تواند زبان باز کرده نظر و یا احیانا گلایه هایش را در مورد لباس خود بیان کند لذا لازم است تا والدین در انتخاب و خرید لباس کودک نهایت دقت و ظرافت را به خرج داده راحت ترین لباس ممکن را برای او تهیه کنند تا کودک دلبندشان در راحتی و آرامش هر روز قد کشیده بالیده تر شود.
 
 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.